مراحل-یافتن-شغل-در-کانادا

کانادا کشوری وسیع و مهاجرپذیر است که طی سال‌های گذشته بیشترین میزان مهاجر را به خود اختصاص داده است. هنگامی که جهت مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنید، باید مسئله یافتن شغل مناسب با تخصص و تجربه خود را درنظر داشته باشید. جهت یافتن شغل مناسب با شرایط خود باید نکاتی را درنظر بگیرید که عبارتند از:

  • تکمیل مراحل مقدماتی اداری

در کانادا داشتن شماره بیمه اجتماعی (SIN) الزامیست. این شماره محرمانه که از دفاتر خدمات (Service Canada) دریافت می‌شود، به شما حق کار، امتیاز استفاده از طرح‌ها و دریافت مزایای دولتی را خواهد داد.

پس از شماره بیمه اجتماعی، نوبت به افتتاح حساب بانکی می‌رسد تا تراکنش‌هایی همچون: انتقال پول از کشور مبدأ خود را انجام دهید. شما از طریق خدمات بانک ملی کانادا می‌توانید یک حساب کاربری آنلاین افتتاح کرده و پیش از خروج از کشور مبدا، به این حساب پول واریز کنید تا پس از ورود، به پول خود در کانادا دسترسی داشته باشید که این اقدام، موجب صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های بانکی می‌شود.

  • انتخاب شغل و کسب آگاهی در مورد آن

در خصوص انتخاب شغل می‌توانید ضمن مراجعه به وب سایت NOC (طبقه‌بندی ملی مشاغل)، با دیدگاه‌های کاری، گزینه‌های آموزشی، سطوح دستمزد و مهارت‌های مورد نیاز خود آشنا شده و در زمینه مورد نظر، آگاهی‌های لازم را کسب کنید.

  • فهرستی از مشاغل که توسط اتحادیه‌ها و اصناف اداره می‌شوند

در کانادا، پزشک، پرستار، مهندس و معمار همچون: تکنسین‌ برق، اپراتور جرثقیل، لوله‌کش‌ و راننده وسایل نقلیه سنگین، مشمول قوانین خاص خود بوده و بر اساس نظام‌های حرفه‌ای مشخصی اداره می‌شوند که این قوانین، چگونگی دسترسی به این مشاغل و مدارک مورد نیاز مربوط به آنها را تعیین می‌کند. بنابراین اگر چنین تخصص‌هایی دارید، باید در اسرع وقت به سازمان یا صنف مربوطه مراجعه کنید.

  • بهره‌گیری از منابع جستجوی شغلی

برخی از وب‌ سایت‌ها، ضمن ارائه مشاغلی که در رده‌های مختلف (نوع شغل، منطقه، بخش و غیره) طبقه‌بندی شده‌اند، اطلاعات مفیدی از پروفایل‌های جستجوکنندگان شغلی به کارفرمایان می‌دهند، پس حتما قبل از سفر به کانادا، به طور مستقیم با کارفرمایان خاص تماس برقرار کنید و با نگرشی واقعی نشان دهید که چه میزان در مورد شغل مورد نظر جدی هستید.

  • نوشتن رزومه و cover letter مناسب

در این خصوص از هر گونه اشاره به سن و وضعیت زناشویی اجتناب کرده و عکسی را به رزومه خود ضمیمه نکنید. نکته مهم اینکه رزومه نباید بیش از سه صفحه باشد، بنابراین واضح و مختصر بنویسید و بیشتر از طرح ظاهری، بر روی محتوای آن تمرکز کنید.

کارفرمایان از رزومه‌های توام با یک نامه شخصی و cover letter که نمایانگر صلاحیت‌های شما باشد، استقبال بیشتری می‌کنند. یادتان باشد که در cover letter به طور واضح اطلاعات تماس شخصی و مشاغل گذشته خود را مشخص نمایید. در این زمینه، طراحی یک صفحه لینکدین اقدام مفیدیست، به شرطی که نگارش انگلیسی شما برای تمام اسناد، بی عیب و نقص باشد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بوده است؟

به این مطلب رتبه دهید